Pressrelease:

”Väldigt nöjda utställare och besökare efter Mittia: Skogstransport 24-25 september 2021!”

Med besökarantalen 1.400 personer på fredagen och 3.000 personer på lördagen, kombinerat med Mittias sedan många år tillbaka beprövade koncept för att få RÄTT besökare till sina mässor, så kan årets genomförda mässa inte ses som annat än en succé! Speciellt med tanke på alla de utmaningar som funnits på grund av Corona-pandemin som givetvis medfört att både några utställande företag likväl som en del besökare känt att detta år inte varit rätt tillfälle att delta. Trots detta så deltog 91 st. av branschens främsta leverantörer.

Även Mittia som arrangör är mycket nöjda och tacksamma för årets genomförande. En bra mix av utställare och att så pass många besökare kom trots att det varit svårt att nå ut med rätt information ex. om entrébiljetter och maxantal som konsekvens av pandemi-restriktioner och att uppskattade ingredienser under en Mittia: Skogstransportmässa som ex. en stor och fin lunchrestaurang och en stor branschfest under fredagskvällen, denna gång inte fanns möjlighet till utan fick ersättas med enklare lösningar, bevisar att vi är ett starkt branschnätverk som tillsammans övervinner eventuella hinder. Inte ens en sällan skådad regnstorm kvällen före öppning där flera utställare fick återvända till mässområdet för att rädda sina montrar, satte en negativ prägel på mässan som öppnade på utsatt tid på fredagsmorgonen.

18-19 augusti 2023 = vid mässans normala datum, ser vi fram emot att återigen få välkomna alla tillbaka till Ljusdal för att ses fysiskt – men vi ser också fram emot redan idag att hålla kontakten oss sinsemellan genom branschnätverket och portalen www.skogstransport.se och att vi där arbetar gemensamt, såväl som utövare som leverantör, för att skapa oss en ännu bättre och inspirerande yrkesvardag!

Tack till er alla från oss på Mittia!

Ladda hem pressbilder