Pressrelease: Summering av Skogstransport 2011

6.100 personer besökte årets Skogstransportmässa i Ljusdal den 19-20 augusti. Extra roligt var att antal inlösta entrébiljetter som skickats ut från utställarna ökade jämfört med 2009. ”Ett bevis på att mässan är en renodlad branschmässa” säger mässgeneralen Per-Arne Weglin. Andelen betalda entréer i kassorna sjönk något jämfört med 2009 och troligen var det vädret, framförallt i trakterna en bit ifrån Ljusdal som gjorde att färre satte sig i bilen och åkte hit. ”Mässan fick regn först vid 14.30 på lördagen och med tanke på hur prognoserna sett ut den senaste tiden får vi vara nöjda, det kunde varit betydligt värre” fyller Per-Arne Weglin i. För övrigt var det en mässa med en mängd nyheter på produktsidan där strävan efter att göra allting lättare märktes tydligt.

Mässan besöktes av branschfolk från hela Sverige men även från Norge, Finland, Danmark, Malaysia och Storbritannien. USA fanns representerade genom besöket från American Loggers familjen Pelletier som deltog under hela mässan, pratade med besökare och var imponerade över hur vi löser olika utmaningar i denna del av världen. De sade sig ha ett stort intresse av att komma tillbaka till nästa Skogstransportmässa som arrangeras av Mittia i Ljusdal den 16-17 augusti 2013.

Ladda hem högupplösta bilder här!

För mer information – kontakta oss på 0651-211 90

Med vänliga hälsningar,