Pressinfo: Återigen över 6 000 besökare på Nordens största mötesplats för skogstransportbranschen!

Till gassande sol, ca 2 400 besökare på fredagen och drygt 3 600 besökare på lördagen så blev den nionde upplagan av Mittia: Skogstransport en härligt lyckad tillställning. Utställarna uppskattar att mässan har så många ”rätt ” besökare d.v.s. besökare som är inbjudna av utställarna och därför alla är potentiella kunder. En djupare analys kommer säkert dessutom bekräfta att antalet utländska besökare ökat då känslan var att det hördes mer finska och norska jämfört med tidigare år.

Annat som utmärkte sig positivt var närheten till den nyrenoverade konferens- och restaurang lokalen i intilliggande Ljusdals Folkpark, något som efterfrågats och inte förrän nu kunnat erbjudas fullt ut. Nu finns möjligheten att vidareutveckla ett mässprogram med ex. konferenser och utbildningar för dem som önskar. Andra officiella samarbeten detta år blev också lyckade satsningar; FH16 klubbens 10-årsjubileum med kvällens underhållning Rydell & Quick var mer nära att få det stora restaurangtältet att lyfta än den regnstorm som drog förbi Ljusdal lördagen veckan före. Även det nordiska mästerskapet i skogskrankörning, det alltid uppskattade inslaget med uppvisning av veteranfordon i samarbete med Åkerihistoriska Sällskapet och monteraktiviteter som var oannonserade även för mässarrangören som mc uppvisningen med ”Rackartygarna” var uppskattade inslag under årets mässa. Redan nu är det beslutat att Mittia: Skogstransport återigen kommer att arrangeras fre.-lör. v.33, 18-19 augusti 2017 – vi hoppas få möta er även då!

Stefan Färlin & Henrik Bruveris (projektledare) ihop med all övrig personal och medleverantörer som varit involverade i årets mässa ber att få rikta ett stort Tack till alla som deltagit!

Ladda hem pressbilder här!
Foto: Johan Olsson

För mer information – kontakta oss på 0651-211 90